czwartek, 28 lutego 2013

22. Filet z piersi kurczaka pieczony w folii aluminiowej

Dziś polecam Wam soczysty filet z piersi kurczaka upieczony w folii aluminiowej. Tak przygotowane mięso z założenia powinno być zdrowsze i mniej kaloryczne od tradycyjnie smażonego kotleta. Aczkolwiek ja (jako, że nie muszę martwić się o poziom cholesterolu ;) ) zawsze dodaję do niego odrobinę masła, bo wydaje mi się przez to jest smaczniejszy.



Składniki:

większy filet z piersi kurczaka
odrobina bulionu drobiowego do podlania
sól, pieprz, ostra papryka w proszku
odrobina masła


Sposób przygotowania:

Pierś z kurczaka umyć, osuszyć, usunąć zbędne błonki i podzielić na 2 kotlety. Zanużyć je na chwilę we wrzątku (dzięki temu filet będzie soczysty po upieczeniu). Następnie doprawić solą, pieprzem i papryką. Tak przygotowane piersi ułożyć na foli aluminiowej, podlać bulionem drobiowym i zawinąć. Piec w temperaturze 180 stopni C ok. 20min. Po tym czasie odwinąć folię, dodać odrobinę masła i dopiec aż się zarumieni.


Smacznego

8 komentarzy:

  1. Przysmak mój i mojego dziecka .Pysznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny pomysł; będę musiała skorzystac

    OdpowiedzUsuń
  3. dzisiaj wypróbowałam ten przepis - i jestem zachwycona. Łatwy, szybki i smaczny sposób przygotowania indyka. Bardzo dziekuję:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jutro wypróbuję ten przepis, mam nadzieję,że będzie ten filet smaczny,
    Przepis prosty i łatwy do przygotowania - bardzo dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. w ilu stopniach piec ?

    OdpowiedzUsuń